Cumartesi, Ocak 13, 2007

Popstar Kültürü

Bekir Coşkun

Yepyeni Bir yazar oluyorum

BUGÜN itibarıyla yazı stilimi olumlu yönde değiştiriyorum. Bu köşede şöyle başlıklar görürseniz şaşırmamalısınız diyorum:

"Ne yaptın Hülya?.."



İzmir’de popstar elemelerine, sabah karanlığında kuyruğa giren 5 bin kişi katıldı, miting alanı gibiydi orası diyorlar.

Popstar yarışmalarında Bülent Ersoy’un bir erkek yarışmacıyla fingirdemesi müziğin, şarkıların, sanatın önüne geçti biliyorsunuz. Gazeteler "Rezillik" diye başlık attılar ama 5 bin kişi karanlıkta koşuyor. Böyle ilgi duyulan bir demokratik eylem, bir tepki toplantısı, bir hak arama mitingi gördünüz mü? Hayır...

Yine dün Hürriyet’in internet sayfasına baktım, orada "En çok okunan haberler" bölümünde, en çok okunan "g-string" haberiydi. Oysa aynı sayfada; düşen uçaklardan Irak’ta yeni stratejiye... Çocukların geleceğinden küresel afetlere kadar birçok "insani" haber vardı."G-string" öndeydi.

*

Kimi yazarlarımızın niye "bacak arası yazıları" yazdıklarını, kimisinin niye "bar yorumlarına" bayıldıklarını... Kimisinin niye "mürekkep olarak ruj" kullandıklarını, kimisinin niye "ağdacı sohbetlerine" yer verdiklerini şimdi daha iyi anlıyorum:

Bu milletin yazarı olmak için...

Ve işte ben de başlıyorum, burnumu sokacak bir delik arıyorum.Dikkatle bakıyorum; "Arzu ilerliyor" mu?.. Yazılarıma "Arzu’nun ilerlemesindeki son görüşlerime gelince..." diye giriyorum. Oradan, "Ece’nin poposu konusuna farklı bir bakış"a geçiyorum.

Söylemedi demeyin, yepyeni bir yazar oluyorum...

Bizim halkımıza ne oluyor? Halkımız neden böyle saçma sapan konulara ilgi gösteriyor? Neden popstar gibi programlar, neden 100.000 dolar verme karşılığında patronuyla beraber olan kadının dizileri, neden televoleler reyting rekorları kırıyor, neden posta gibi bir magazin-saçma haber gazetesi Türkiyenin en çok satan gazetesi oluyor? Neden? Neden?

Hiç yorum yok: