Pazar, Aralık 31, 2006

Merhaba 2007

Dün yılın son günü olmasının yanısıra, kurban bayramının 1. günüydü, ayrıca da benim doğumgünümdü. Yepyeni bir yıla, yepyeni bir yaş ile adım attım. 23 yıl bitti. Vay be, zaman ne de çabuk geçiyor.

2006 yılı benim için oldukça haraketli geçti. Ocak ayının sonlarına doğru, Erasmus öğrenci mübadele programı ile bir dönem için Middlesex Üniversitesinde okumak üzere İngiltere'nin Londra şehrine gittim. Orada çok güzel günlerim geçti. Bol bol gezme imkanı buldum. Londra dışında, Oxford, Birmingham, Leeds, York gibi şehirleri görme imkanım oldu. Ayrıca ada içinde ama ülke dışında İskoçyanın büyüleyici Edinburgh şehri ile Glasgow şehrini gezme imkanım oldu.

İngilterede okulum bitince gezmek için Hollanda'ya geçtim. Hollandanın doğa harikası şehri Veenendaal'da babamın bir arkadaşının evinde de 1 ay gibi bir süre misafir kaldım. Hollanda'da Amsterdam, Utrecht, Rhenes gibi şehirleri görme imkanım oldu. Ayrıca Fransa'nın Paris şehrini ve Belçikanın Brüksel şehrini gezdim. Bir ara Almanyanın ufak bir kasabasına da günübirlik gezdik. Böylece 6 farklı ülke görmek nasip oldu bana.

Haziran ayının son günlerine kadar günlerim işte böyle Avrupa'da gezmek ile geçti. Yurtdışı benim için gerçekten çok büyük tecrübe oldu. Çok farklı kültürleri tanıma fırsatım oldu. Ayrıca Avrupadaki Türklerin durumuna oldukça yakından şahit oldum.

İngiltereden döner dönmez, ders eksikliklerimi tamamlamak amacıyla yaz okuluna başladım ama derslere pek gidemedim, çünkü aynı günlerde Microsoft yaz okulu stajım başladı. Microsoft yaz okulunda 4 haftalık değerli bir eğitim gördüm. Yaz okulu biter bitmez de Rabbim bana hayal bile edemeyeceğim müthiş bir şey nasip etti. Umreye gitmeyi.

Umre günlerim kelimelerle ifade edilemeyecek kadar harikaydı. Önce Medine'de sonra da Mekke'de 24 saat ibadet soluklayarak geçirdiğim günler inanılmazdı. İnsan orada dünya dertlerini hakkaten unutuyor, dünyadan soyutlanıp kendini sadece ve sadece ibadete veriyor. Orada geçirdiğim günleri gerçekten çok özlüyorum. Keşke tüm hayatımı o şekilde, Allah'a kulluk yaparak geçirebilmem mümkün olsa.


Kabe-i Şerif'i ilk gördüğüm anı unutamıyorum. Bilindiği gibi Kabe'yi ilk defa gördüğünde edilen dua Allah'ın izniyle kabul olurmuş. Bu nedenle Kabenin yanına hepimiz başımız önde gittik ve Kabeyi görebileceğimiz yakın bir mesafeye geldiğimizde tur görevlileri bize artık kafamızı kaldırabileceğimizi söylediler. Aman Yarabbim, o ne müthiş bir andı. Kafamı kaldırır kaldırmaz, tüm haşmetiyle, azemetiyle, kutsiyetiyle Kabe-i Muazzama karşımda beliriverdi. Belirir belirmez, göz yaşlarına boğuldum ve dua etmeye başladım. Ne ağladım, ne ağladım.. İnanılmaz bir duyguydu. O an yaşadığım hisleri kelimelerle anlatamam. Ama o an gerçekten her şeye değerdi.

Umre dönüşü yaz tatilinin son dönemlerini geçirmek üzere Kütahya'ya döndüm. Kütahya'da da beni bir sürpriz bekliyordu. Burada hayallerimin kızı Nihan ile tanıştım. Her şey çok ani oldu. Çok kısa zaman içinde birbirimizi sevdiğimizi anladık. Şu an 4. ayımız dolmak üzere. Tanıştığımız günden bu yana da hemen hemen her gün konuşuyoruz. İleride de nasipse evlenmeyi düşünüyoruz.

Yılın son ayları okuldaki derslerimin yoğunluğu nedeniyle biraz sıkıntılı geçti ama çok şükür dönem bitti. Şimdi önümde final sınavları var. İnşallah, bu dönemi hayırlısıyla tüm derslerimi başarıyla, yüksek notlarla geçerek bitirebilirim. Zaten bu dönemden sonra da sadece bir dönemim kalıyor okulumun bitmesine. Bitirme projesine de yavaş yavaş başlamam lazım.

Sanırım 2007 benim için oldukça dolu dolu geçecek. Bitirme projesi ve dersler haziran sonuna kadar vaktimi oldukça alacak. Ondan sonrada okulu bitirebilirsem, iyi bir iş bulma telaşı başlayacak. Hayırlısı olsun. Allah'ın izniyle inşallah bu yıl başarıyla, alnımın akıyla okulumu bitirmek ve sonrasında da hayırlı, güzel bir iş bulmak nasip olur. İnşallah her şey yolunda gider. Allah (c.c) hepimizin yardımcısı olsun.

Hepinize mutlu ve hayırlı yıllar.

Hiç yorum yok: